Concertul Engelbert Humperdinck de la Sala Palatului din Bucureşti, susţinut sâmbătă seara, 3 decembrie 2011, a fost o adevărată desfătare, pentru publicul de toate vârstele. Artistul britanic, născut George Doresy, a impresionat publicul prin muzică şi prezenţă scenică, umor şi vitalitate. În deschiderea concertului, Gabriel Cotabiţă şi trupa sa au încălzit publicul şi l-au pregătit pentru marele concert „Greatest Hits” Engelbert Humperdinck.

Pentru a introduce publicul în atmosfera romantică şi nostalgică, ce se va regăsi în cele mai cunoscute balade ale lui Humperdinck, Gabriel Cotabiţă şi band-ul său au adus pe scena Sălii Palatului cele mai îndrăgite piese de dragoste.

Deschiderea a aparţinut melodiei „Adolescență”, potrivită pentru un spectacol al amintirilor, aşa cum l-a numit solistul. Şi el un veteran al melodiilor de dragoste, prezent pe scena muzicii româneşti de 25 de ani, Gabriel Cotabiţă a interpretat hituri ca „Domnişoară, nu pleca”, „Prima iubire şi ultima”, „Raiul e pe pământ”, „Noapte albastră”, melodii pe care nostalgicii au fredonat cu drag.

Charisma, umor şi muzică intensă

Concertul lui Engelbert Humperdinck nu putea începe mai bine: pe un ecran mare, a fost prezentat publicului numărul de stand-up al faimosului comedian britanic Eddie Izzard, în care acesta ia în râs numele artistului: „His name changed from Gerry Dorsey to Engelbert Humperdinck. „No, Gerry Dorsey! I like Gerry Dorsey!” „No, we can’t, who we got? Zingelbert Bembledack, Tringelbert Wangledack, Slut Bunwalla, Klingybun Fistelvase, Dindlebert Zindledack, Gerry Dorsey, Engelbert Humptyback, Zengelbert Bingledack, Engelbert Humperdinck, Vingelbert Wingledanck –” „No, no, go back one!””.

http://www.youtube.com/watch?v=4Jkn2ORVv6M

În această notă autoironică de prezentare, artistul Engelbert Humperdinck a păşit pe scenă cu piesele „Miracles” și „Smooth”, titluri binevenite pentru începutul spectacolului. Aflat pentru prima dată în România, artistul s-a arătat entuziasmat de public, dar un pic deranjat de calitatea sunetului, ce l-a tulburat de mai multe ori pe parcursul concertului.

După fiecare piesă cântăreţul s-a ocupat de public, înveselindu-l cu anecdote şi glume reuşite, care au stârnit hohote de râs. De la glume pe seama cartierului în care locuieşte, Beverly Hills, la haz pe seama băuturii şi a performanţei sexuale, artistul nu şi-a arătat deloc vârsta – poate doar profesionalismul ce stă în spatele a 44 de ani de muzică.

Unul dintre cele mai încinse momente ale serii a fost atunci când artistul a invitat o tânără pe scenă, a așezat-o pe un scaun, cu rugămintea de a nu-şi încrucişa picioarele – pentru a-şi putea clăti ochii, şi a cântat, doar pentru ea, piesa „You Don’t Know Me”. La un moment dat, în timpul reprezentaţiei, artistul s-a aşezat în braţele domnişoarei şi a continuat melodia din acea poziţie. Apoi, la sfârşit, artistul a rugat-o să îl şteargă pe piept cu una dintre faimoasele lui batiste roşii, după care i-a prins-o de gât ca un dar (suvenir).

Alt moment la fel de pasional, ajutat de lumina roşie de pe scenă, a fost cel al piesei „I Could Get Used to This”. Humperdinck şi-a demonstrat sex-appeal-ul şi calităţile de dansator alături de cele două soliste la fel de focoase, îmbrăcate în rochii roşii şi sclipitoare. Acesta a renunţat la papion şi la câţiva nasturi de la cămaşă, în aceeaşi dispoziţie.

De la foc şi pasiune la romantism şi sentimentalism

Pe lângă momentele deja menţionate, artistul a umplut publicul de energie pe „I’m On Fire”, „Honky Tonk”, „Quando, Quando, Quando”, interpretări care au scos în evidenţă şi minunata trupă, împreună cu cele două soliste cu voci extraordinare.

Artistul britanic nu s-a lăsat mai prejos nici la capitolul balade romantice, domeniu în care excelează şi pentru care, de fapt, este recunoscut în întreaga lume. În timpul reprezentaţiei spectatorii au avut parte de interpretarea live a lui Engelbert Humperdinck dar, concomitent, şi de varianta reprezentaţiilor din tinereţe, pe ecranele special amenajate. De la piese ca „Love Story”, „I Wish You Love”, „A Man Whithout Love”, „After the Lovin‘”, la renumitele „Have you Ever Really Loved a Woman” (populară şi datorită lui Bryan Adams) şi „Last Waltz”, publicul de toate vârstele s-a lăsat purtat de romantismul cântecelor, al unei ere aproape pierdute.

A urmat ceea ce artistul a numit „medley”, un mix de hituri cântat fără întrerupere, din care au făcut parte piesele „Totally Amazing”, „I Know You Hear Me”, „Love Me With All Your Heart”, „Way it Used to Be”, „Spanish Eyes”, „Ten Guitars”, „There Goes My Everything” şi „Winter World of Love”. Pauzele dintre cântece au fost marcate cu înflăcărare de către public, prin aplauzele de recunoaştere şi admiraţie.

Pentru final, Engelbert Humperdinck a ales cele mai cunoscute piese ale sale, „Release me” şi „My May” (lansată de marele Frank Sinatra), iar concertul s-a încheiat în apaluzele entuziaste ale publicului, vădit mulţumit de reprezentaţia artistului.

Concertul Engelbert Humperdinck „Greatest Hits” a fost organizat de Asociaţia Culturală Maria Domina şi Agenţia Vreau Bilet.

Galerie foto Engelbert Humperdinck

Vezi galeria foto a concertului Engelbert Humperdinck la Bucureşti!

Foto: Anca Tudosă