Home » Ştiri » Sfaturi pentru o carieră de succes în industria muzicală, la Mastering the Music Business 2016
Mastering The Music Business a avut loc pe 16 şi 17 februarie 2016, la Hanul Gabroveni din Bucureşti, şi a adus laolaltă personalităţi din domeniul muzical românesc şi internaţional, printre aceştia numărându-se producători, compozitori, artişti, specialişti în drept de proprietate intelectuală, dar şi specialişti în online, marketing şi branding muzical.
Timp de două zile, în Bucureşti, a avut loc Mastering the Music Business, prima conferinţă internaţională dedicată industriei muzicale din România, la care au participat 15 speakeri, atât din ţară, cât şi din străinătate. Temele abordate au vizat, printre altele, mijloacele prin care un artist ar trebui să se promoveze în industria muzicală, cât şi importanţa unei bune relaţii cu fanii, atât în mediul online, cât şi în cel offline.
Vlad Irimia (Tataee), unul dintre fondatorii trupei B.U.G. Mafia, a vorbit la conferinţa Mastering the Music Business despre evoluţia formaţiei din care face parte în cei peste 20 de ani de la înfiinţare şi despre imaginea creată în această perioadă, dar şi despre importanţa reţelelor de socializare şi a platformelor online pentru promovarea unui artist.
„Trăim într-o ţară un pic aparte şi muncim într-o piaţă foarte atipică, faţă de ceea ce se întâmplă în lumea civilizată. Avem multe probleme, într-adevăr, multe de infrastructură, suntem încă la început, dar avem şi multe avantaje, iar cele mai importante în momentul de faţă sunt modul la care românii consumă internet şi conţinut pe internet şi modul la care românii au consumat tehnologie şi mai ales smartphone-uri”, a spus Vlad Irimia, la conferinţă.
De asemenea, Vlad Irimia a amintit cele patru hotărâri importante pe care membrii trupei le-au luat încă de la început. În primul rând, să fie să fie întotdeauna informaţi. Apoi, să prezinte conţinutul în mod corespunzător şi să ofere publicul produse de calitate, chiar dacă acest lucru înseamna să lanseze o dată la doi ani o piesă sau un album. În plus, şi-au propus să fie inovatori, astfel încât să se diferenţieze de ceilalţi artişti de pe piaţa muzicală românească. Cea de-a patra decizie pe care au luat-o a fost să nu se asocieze cu artişti sau entităţi care nu aveau credibilitate în comunitatea fanilor hip-hop.
„Pentru a avea succes trebuie să faci conţinut de calitate şi să-l promovezi, iar pentru a face acest lucru ai nevoie de bani”, a mai spus Vlad Irimia.
Acesta a povestit că au reuşit să câştige admiraţia fanilor şi să îi păstreze alături de ei, în toţi aceşti ani, pentru că au ştiut să menţină o legătură strânsă cu ei. La început, modalitatea de comunicare cu admiratorii trupei B.U.G. Mafia era prin intermediul telefonului fix. În prezent, interacţiunea dintre membrii formaţiei hip-hop şi fani are loc pe reţelele de socializare, Vlad Irimia precizând că răspunde mereu la mesajele pe care le primeşte de la internauţi.
Odată ce membrii formaţiei au descoperit că românii consumă foarte multă tehnologie, strategia trupei B.U.G. Mafia s-a axat pe online: pe platforma Youtube şi pe reţelele de socializare – Facebook, Twitter.
Astfel, trupa B.U.G. Mafia a reuşit să creeze o comunitate de fani bine închegată, care a rămas alături de membrii ei în tot acest timp. În prezent, B.U.G. Mafia are 550.000 de subscriberi pe Youtube şi 350 de milioane de vizualizări, 1.400.000 de like-uri pe Facebook şi reach organic mediu de 600.000. Drep urmare, este una dintre cele mai bine cotate trupe în online-ul românesc.
„Nimic din acestea nu ar fi fost posibile fără fanii B.U.G. Mafia”, a completat Vlad Irimia.
Cornel Ilie, solistul trupei Vunk, a vorbit la conferinţa Mastering the Music Business despre dorinţa sa de a strânge laolaltă un număr cât mai mare de ascultători de muzică rock, precizând că îşi doreşte să creeze o televiziune online.
„Cred că toţi, din orice domeniu, încercăm să ne căutăm publicul. La radio se cheamă audienţă, la DJ-i se cheamă petrecăreţi, la noi se cheamă public, la magazin se cheamă clienţi. Şi fiecare, de fapt, încercăm să ne găsim acea comunitate şi acei oameni pe care să îi ţinem în lumea noastră şi pentru asta trebuie să îţi construieşti o lume”, a declarat Cornel Ilie.
Pentru că la radio nu au acces toţi artiştii din România, astfel că e cunoscută publicului larg doar o parte din muzica românească – cea comercială -, Cornel Ilie îşi doreşte să creeze o televiziune online dedicată pasionaţilor de muzică rock. Încă nu are stabilit nimic concret, însă ideea i se pare una suficient de bună cât să prindă la public şi să reuşească să o pună în practică, dacă va fi ajutat.
„N-a existat niciodată un canal atât de puternic pentru muzica rock din România, care să îi adune nu pe toţi, dar pe cât mai mulţi, care să devină aspiraţional pentru cântăreţul de rock, pentru publicul de rock”, a spus Cornel Ilie.
De asemenea, Cornel Ilie a vorbit şi despre reţelele de socializare, menţionând că fanii de pe Facebook nu pot fi admiratorii unui singur artist sau ai unei singure trupe. Iar, de multe ori, „like”-urile primite sau disponibilitatea arătată în mediul online de a participa la concertele trupei nu se concretizează în mediul „offline”.
„Pe pagina de Facebook a oricărui artist, cea mai mare parte din acei fani ascultă cu totul alte muzici, nu te ascultă doar pe tine. E acolo pentru că, la un moment dat, i-a plăcut o piesă, nu pentru că îi place ceea ce faci tu”, a adăugat Cornel Ilie.
La conferinţa Mastering the Music Business, care a avut loc pe 16 şi 17 februarie 2016, la Hanul Gabroveni din Bucureşti, au susţinut prezentări 15 speakeri: Frank Hessing (MusiConsult) Thorsten Freese (Believe Digital), Vlad Irimia (B.U.G. Mafia), Bogdan Naumovici (23 Communication Ideas), Cornel Ilie (Vunk), Cristian China Birta (Kooperativa 2.0), Cristian Stan (Sublime România), Cristina Bazavan (Bazavan.ro), Denis Florent, Emilian Manolache (Positive Agency), Irina Caraivan (Wearehere.ro), Maria Voican, Radu Moldovan-Petrut (Pernod Ricard Romania), Robert Graur (DJ Superstore) şi Sergiu Biriş (Zonga).
Evenimentul a fost organizat de Star Management , în colaborare cu ArCuB.
Opinia cititorilor noştri este importantă pentru noi, iConcert.ro încurajând publicarea comentariilor voastre. Pe site urmează să îşi găsească locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate într-un limbaj civilizat, fără atacuri la persoane / instituţii. Ne rezervăm dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum şi de a restricţiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.