În urmă cu 50 de ani, când Sala Palatului a fost construită, nimeni nu îşi putea imagina că locul care urma să fie sala în care aveau loc întâlnirile de partid, va fi în 2011 invadată de normanzi. Cu vioară, acordeon, tobe, chitări şi extrem de mult talent Gogol Bordello au adus ritmurile de gypsy punk pe scena Sălii Palatului din Bucureşti.

Pedro Erazo a urcat pe scenă şi timp de 30 de minute a încălzit publicul cu mixurile sale. MC-ul şi percuţionistul trupei Gogol Bordello a reuşit să ridice în picioare o parte din spectatori care au început să danseze între rânduri. Piesele sale cu versuri despre corupţie şi libertate au fost cele la care publicul a reacţionat cel mai puternic.

Iureş la Sala Palatului

După o scurtă pauză, membrii trupei Gogol Bordello au urcat rând pe rând pe scenă, iar în sală a început iureşul. Miile de fani au sărit pur şi simplu de pe scaune şi au început să danseze pe ritmurile nebune de reggae, ska, dub şi punk. Apariţia lui Eugene Hutz pe scenă a fost primită cu urale şi aplauze îndelungi. Pe „Tribal Connection” ucrainianul şi-a deschis sticla de vin roşu şi a început nebunia.

Dacă la prima piesă, membrii trupei Gogol Bordello au fost mai liniştiţi decât cei prezenţi s-ar fi aşteptat, ceea ce a urmat a întrecut aşteptările tuturor spectatorilor. O explozie de culoare şi lumină pe ritmuri de punk combinate cu acorduri ţigăneşti şi de reggae. Conduşi de Eugene Hutz, membrii trupei nu au stat locului o secundă. Elizabeth Chi-Wei Sun şi Pedro Erazo au alegat dintr-o parte în alta a scenei interacţionând cu publicul, Yuri Lemeshev şi Sergey Ryabtsev au cucerit rapid spectatorii cu solo-urile de vioară şi respectiv acordeon, Thomas ‘Tommy T’ Gobena şi Oren Kaplan au uimit prin talent, iar pe ritmurile toboşarului Oliver Francis Charles spectatori au dansat fără întrerupere.

„Nu suntem la o întâlnire de partid! Aici este o manifestare artistică!”

Extrem de comunicativ, Eugene a vorbit cu publicul, le-a dedicat „activiştilor din primul rând” o piesă, le-a povestit celor prezenţi că a fost la o nuntă românească, că i-a plăcut pentru că aveau „provizii pentru trei zile” şi şi-a exprimat nemulţumirea atunci când luminile nu erau aşa cum şi-ar fi dorit. Pe un ton „dur”, solistul trupei i-a certat pe cei care se ocupau de lumini spunându-le că nu sunt la o întâlnire de partid ci la o „manifestare artistică”.

Publicul însă nu a ţinut cont de lumini a dansat în spaţiul dintre rânduri aproape fără întrerupere. Piese ca „Wonderlust King„, „American Wedding„, „Immigraniada” sau „Break the spell” au fost cântate vers cu vers de cei prezenţi, care s-au bucurat de fiecare notă muzicală a punkiştilor normanzi.

Au dedicat o piesă „prietenilor” din Fanfara Ciocârlia şi Taraful Haiducilor

Cum era de aşteptat publicul a cerut revenirea trupei pe scenă nu o dată ci de două ori. Deşi la primul bis membrii trupei s-au lăsat îndelung aşteptaţi, ei şi-au răsplătit fanii cu patru piese. Prima dintre acestea dintre ele a fost dedicată celor din Fanfara Ciocârlia şi Taraful Haiducilor. După aproape două ore, Gogol Bordello şi-a încheiat concertul de la Bucureşti cu piesa „Alcohol„.

Sala Palatului a fost pânza pe care gaşca de punkeri normazi şi-a pictat povestea. O poveste începută acum peste 12 ani în Statele Unite de un grup de imigranţi veniţi din toate colţurile lumii, dar care nu şi-au uitat nicio secundă rădăcinile. Au amestecat ritmurile alerte de punk cu genurile muzicale din ţările de origine, la care au adăugat acorduri ţigăneşti în „esenţă tare” şi au creat un stil muzical ce cu greu poate fi încadrat într-o categorie.

Acesta nu este primul concert al trupei în România. Gogol Bordello a mai concertat la Târgu Mureş şi în Bucureşti în anii trecuţi. Evenimentul de la Sala Palatului a fost prilejuit de lansarea Yahoo! România şi organizat de Events. Concertul a făcut parte din turneul „We Comin’ Rougher” care promovează albumul „Trans-Continental Hustle„.

Vezi mai multe imagini de la concertul Gogol Bordello de la Sala Palatului!