Sectorul organizării evenimentelor culturale sau de divertisment este unul dintre cele mai afectate în contextul actualelor reglementări, care impun distanţarea socială. Suspendarea evenimentelor are repercusiuni nu doar asupra artiştilor, organizatorilor şi furnizorilor de servicii specifice, dar şi asupra spectatorilor care şi-au achiziţionat bilete pentru spectacole, concerte şi festivaluri care au fost amânate/anulate sau a căror desfăşurare este incertă.

În acest context, în cursul zilei de 13 mai 2020, a avut loc o întâlnire de lucru între premierul României, Ludovic Orban, vicepremierul României, Raluca Turcan, ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, şi reprezentanţii afiliaţi sau neafiliaţi ai Asociaţiei Române a Organizatorilor de Concerte şi Evenimente Culturale – AROC. Organizatorii marilor evenimente din România au cerut Guvernului măsuri concrete care să le permită să-şi continue activitatea, se arată în comunicatul AROC.

Măsurile Guvernului pentru susţinerea sectorului de evenimente

Astfel, pentru a susţine acest sector, Guvernul a decis să continuie acordarea șomajului tehnic pentru angajați și după data de 15 mai 2020 și plata veniturilor impozabile la momentul realizării veniturilor.

În plus, biletele deja achiziționate vor putea fi folosite pentru același spectacol amânat pentru o altă dată sau, în cazul în care nu mai este posibilă amânarea, pe bază de vouchere, pentru alte evenimente ale aceluiaşi organizator. Dacă pe parcursul unui an de zile aceste vouchere nu au putut fi folosite, atunci li se vor returna banii clienţilor.

„Înțeleg problemele cu care vă confruntați și îmi pare rău că evenimente culturale de răsunet nu vor mai putea fi curând organizate. Însă, avem toată deschiderea să susținem industria culturală, astfel încât să-și poată relua activitatea în bune condiții atunci când situația epidemiologică o va permite”, a afirmat premierul Ludovic Orban.

Ce se întâmplă cu biletele achiziţionate la evenimente amânate/anulate

Le finalul şedinţei de Guvern din 14 mai 2020, vicepremierului Raluca Turcan a anunţat măsurile care au fost luate în sectorul evenimentelor.

„În domeniul cultural, am făcut, de asemenea, un mare pas înainte, ţinând cont că industria de spectacole a fost foarte grav zdruncinată de această criză sanitară și am introdus o serie de reglementări menite să o susțină.

Am instituit, în felul acesta, posibilitatea refolosirii biletelor deja achiziționate și transformarea acestora pentru același spectacol amânat pentru o altă dată sau, în cazul în care nu mai este posibilă amânarea spectacolului, pe bază de vouchere, pentru alte evenimente culturale organizate de către cei care au vândut aceste bilete.

Dacă pe parcursul unui an de zile aceste bilete nu au putut fi folosite, atunci se va realiza o returnare a banilor către cei care le-au achiziționat.

De asemenea, pentru veniturile impozabile obținute de către cei care activează în industria de evenimente, acestea vor fi plătite la momentul realizării veniturilor. Sunt măsuri care au fost luate în toate țările europene și care sprijină țintit domeniul cultural” a anunţat vicepremierul Raluca Turcan.

În perspectiva reluării activității, dialogul între membrii Guvernului și reprezentanții acestui sector va continua în cadrul unui grup de lucru, al cărui scop este să identifice propuneri de susținere ale industriei culturale.

Citeşte despre: , , , ,