Home » Recenzii » RECENZIE: Fado de poveste cu Ana Moura la Sala Palatului (FOTO)
Cu câteva zile înainte ca primăvara să-şi intre oficial în drepturi, bucureştenii s-au putut bucura de un concert fascinant susţinut de Ana Moura, sâmbătă, 27 februarie 2016, la Sala Palatului. Prin acest concert, Ana Moura şi-a propus să-şi promoveze ultimul album, intitulat „Moura”, care a fost lansat în noiembrie 2015.
Cântăreaţa, care şi-a făcut un obicei cât se poate de plăcut din a concerta destul de des în ţara noastră în ultimii ani, a readus emoţia muzicii fado şi a vrăjit din nou spectatorii cu vocea puternică din care răzbate pasiunea tărâmurilor portugheze.
Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!
Concertul a început puţin după ora 20:00, Ana Moura făcându-şi apariţia pe scenă într-o rochie neagră elegantă, dar care i-a subliniat întru totul firea delicată. Ca şi la concertele susţinute anterior în ţara noastră, artista a venit însoţită de un grup de cinci muzicieni foarte talentaţi, care au făcut Sala Palatului să vibreze cu acordurile seducătoare ale instrumentelor tradiţionale portugheze.
Dorindu-şi să ne introducă în atmosfera albumului „Moura” încă de la început, prima piesă interpretată de cântăreaţă a fost „Moura Encantada”, cea cu care debutează şi albumul. Au urmat „Ai Eu” şi „O Meu Amor Foi Para o Brasil”, melodii încărcate de nostalgie. Ana Moura, această ambasadoare a fado-ului în lume, ne explică însă că, deşi fado-ul tinde să fie perceput ca un stil muzical melancolic, în care îşi găsesc refugiu tristeţea, dorul şi singurătatea, au existat perioade în care acesta a fost mai degrabă o muzică plină de bucurie, pe care se dansa pasionant, cu mişcări uşoare din şolduri. Cam aşa obişnuia să fie muzica fado acum mai bine de un secol, iar Ana Moura a vrut să le aducă fanilor şi un pic din bucuria fado-ului din acele vremuri, astfel că a ales să cânte „Fado Dançado”, o piesă extrem de antrenantă, care a animat şi mai mult publicul.
Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!
Cum era de aşteptat, concertul a fost dominat de piesele de pe ultimul album, aşa că am mai putut asculta „Ninharia”, „Agora é que é!”, „Tens os olhos de Deus” şi „Dia do Folga”, ritmuri cât se poate de răcoritoare, care ne-au adus un pic din briza oceanului în care Portugalia îşi scaldă ţărmurile. Finalul concertului a fost marcat de două piese celebre deja, şi anume „Sou do Fado” şi „Desfado”, aceasta din urmă dezlănţuind pofta de dans şi reuşind să-i ridice de pe scaune chiar şi pe cei mai în vârstă.
Spectacolul de muzică fado a fost condimentat şi cu părţi instrumentale de o intensitate aparte, pentru care le-am mulţumit muzicienilor remarcabili care au însoţit-o pe Ana Moura. Minunatele „guitarradas” şi solo-ul magistral la tobe au adus un plus de expresivitate şi chiar o notă de dramatism romantic.
Vocea Anei Moura reprezintă însăşi chemarea ţării sale natale, o voce care pare să cuprindă întreaga esenţă a culturii şi simţămintelor portugheze. Mereu modestă, nu se avântă în elogii deplasate, ci lasă muzica să vorbească în numele sau. O muzică în care se simte multă căldură, în care zvâcneşte viaţă, romantism şi culoare, transmisă de o zeiţă în toată puterea cuvântului.
Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!
Ana Moura le-a mărturisit celor prezenţi la Sala Palatului că a fost o onoare şi o mare bucurie să le fie alături din nou şi le-a mulţumit în limba română pentru dragostea pe care i-o arată de fiecare dată. Credem că acesta nu a fost nicidecum ultimul concert al artistei la Bucureşti, pentru că Ana Moura a început să fie o prezenţă foarte îndrăgită aici, iar muzica fado pare să fie din ce în ce mai gustată de publicul din România. Probabil că spiritul latin care ne uneşte de cultura portugheză are şi el un cuvânt de spus.
Opinia cititorilor noştri este importantă pentru noi, iConcert.ro încurajând publicarea comentariilor voastre. Pe site urmează să îşi găsească locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate într-un limbaj civilizat, fără atacuri la persoane / instituţii. Ne rezervăm dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum şi de a restricţiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.