Home » Recenzii » RECENZIE: Pulp, Caro Emerald, Skindred, Meshuggah în ultima zi la B’ESTFEST 2012
8 iulie a adunat pe islazul de la Tunari 21.000 de petrecăreţi dornici să facă din ultima zi de B’ESTFEST Summer Camp 2012 una memorabilă. Iar show-urile de pe cele 7 scene ale festivalului au fost chiar memorabile, artişti ca Pulp, Caro Emerald, Skindred, Dope D.O.D., Meshuggah, Tristania, Modestep sau Andy C încântând publicul.
Căldura, parcă mai necruţătoare ca în zilele precedente, a părut să fie laitmotivul după-amiezei în tabăra de vară de pe malul lacului Pasărea. Însă petrecăreţii nu s-au lăsat toropiţi de căldură şi au venit să îşi vadă preferaţii de pe scenele festivalului şi s-au bucurat de mulţimea de activităţi pregătite de organizatori.
De la bungee la hamace şi de la jocuri „încinse” pe nisip, la masaje sau şedinţe de machiaj pentru fiecare a existat un mod plăcut de a îşi petrece timpul la festival. Pentru cei care au preferat să se ascundă de soare terasele au fost locurile ideale, iar pentru cei care s-au bucurat din plin de razele acestuia la barurile şi standul de limonadă au fost varianta perfectă pentru a se răcorii.
În cea de-a treia zi de festival primii care au urcat pe scena Coca Cola au fost cei de la Ţapinarii, la finalul show-ului lor pe scena principală şi-au făcut apariţia cei de la Subcarpaţi. Fanii au cântat şi au danst pe ritmurile unor melodii cunoscute ca: „Balada românului”, „Balada lui Iancu”, „Am flăcăii mei în horă”, „Pe deal, în văi” şi multe altele.
Dorind să transmită folclorul românesc, Subcarpaţi au conciliat într-un mod lăudabil muzica veche cu cea nouă, sârbele cu trip-hop-ul, doinele cu hip-hop-ul, iar horele cu dubstep-ul. Numărul mare de fani de care se bucură demonstrează realizarea acestui obiectiv al trupei. Iar la B’ESTFEST au oferit un show cu multă energie şi la care i-au avut alături pe Georigiana Mănăilă şi Afo.
După recitalul celor de la Subcarpaţi au întreţinut atmosfera Les Elephants Bizarres. Plini de energie, membrii trupei au deschis concertul prin interpretarea cunoscutei melodii „Hello! says the devil”, care a încântat publicul. În continuarea recitalului, fanii au cântat alături de Les Elephants Bizarres pe piese ca: „Have no fear”, „Smile” sau „Nu mă opri”.
Cu o sincronizare perfectă, sfârşitul concertului Les Elephants Bizarres a reprezentat începutul celui al The Mono Jacks. Fanii s-au mutat de la o scenă la alta, neavând timp să se odihnească. Cu o prezenţă incontestabilă pe scena B’ESTFEST, The Mono Jacks şi-au încântat fanii cu melodii ca „Come back girl”, „Maria”, „Superstitions” „Woman” sau „Wish you were here”. După ce anul trecut dădeau startul pe scena mare, anul acesta ei au fost ultima trupă românească ce a cântat pe scena Ciuc. La finalul recitalului alături de Doru Trascău şi colegii săi pe scena festivalului a urcat Gopo de la The MOOoD, pentru a oferi iubitorilor rockului autohton un show aparte.
Dope D.O.D. s-a remarcat pe scena B’ESTFEST prin beat-urile agresive de hip-hop şi influenţele de dubstep, acompaniate de liniile vocale puternice ale celor trei membri. Publicul a fost surprins de trupa norvegiană, membrii ei făcându-şi apariţia pe scenă purtând măşti. Neconvenţionali, cei de la Dope D.O.D. au băut pe scenă, în timpul concertului, din două sticle de Jack Daniel’s. Aceştia au comunicat permanent cu fanii, adresându-se acestora în modul caracteristic, plini de naturaleţe.
Dope D.O.D. au creat o atmosferă energică, publicul fiind încântat de prezenţa pe scenă a acestora, motiv pentru care au fost chemaţi de mai multe ori pentru bis. Spre sfârşitul concertului, doi dintre membrii trupei au coborât în faţa scenei şi le-au cântat fanilor, au dat mâna cu ei şi s-au fotografiat. Plini de creativitate şi originalitate, Dope D.O.D. au aruncat tricouri ale trupei în public.
Ultimul concert din acest an de pe scena Coca Cola poate fi descris doar ca un mix nebună de energie, rock şi distracţie ce pur şi simplu a luat cu asalt publicul de la B’ESTFEST. Galezii de la Skindred oferind unul dintre cele mai dinamice show-uri din cele trei zile de festival.
Cu o dezinvoltură rar întâlnită Benji Webbe, solistul trupei a creat o legătură specială cu fanii prezenţi în faţa scenei, iar la schimb aceştia le-au oferit minute de aplauze şi dansuri nebuneşti. Benji le-a oferit acesta şi un moment special în care a dansat nestingherit pe piesa „Single Ladys” de la Beyonce. „Stand for Something”, „Doom Riff” sau „Presurre” au fost doar câteva dintre piesele interpretate de trupă în uralele de necontenit ale fanilor.
Una dintre cele mai aşteptate cântăreţe din cadrul festivalului, Caro Emerald, a urcat pe scena Ciuc în jurul orei 21:00, alături de trupa sa de instrumentişti. Într-o rochie cu imprimeu floral şi în picioarele goale, artista de origine olandeză a fost primită cu braţele deschise de către români, care s-au răcorit cu acorduri pure de jazz şi mixuri de swing, mambo şi electro-swing.
Artista a avut un real succes cu hit-urile ei în România şi acest lucru s-a putut observa şi din reacţia publicului prezent la festival, care a dansat şi a cântat alături de ea pe „That Man”, „The Other Woman”, „A Night Like This”, „Back It Up”, „Stuck”, „Just One Dance”. Frumoasa solistă a avut o prezenţă scenică care te fura printr-un look retro-jazzy, cu adevărat seducător. Aflată pentru prima dată în România, artista s-a bucurat de reacţia minunată a celor prezenţi care au aplaudat şi dansat pe toată durata concertului.
Ritmurile de mambo nu te lăsau să stai locului, erau molipsitoare, se răspândeau rapid şi îţi intrau în sânge, la fel şi jazz-ul cu aer de film noire (mai ales pentru piesa „Just One Dance” despre care artista a spus că este inspirată dintr-o scenă de film). Pe asemenea beat-uri care nu aveau cum să nu te prindă, câmpul din Tunari s-a transformat într-un ring de dans aproape elegant.
Ritmuri de pop-rock autentice şi specifice anilor ’90 s-au auzit pe scena Coca-Cola a festivalului în ultima zi de concerte. Cum ce este mai bun se lasă la urmă, trupa a dat dovadă de un concert proaspăt şi plin de energie, care, pe de-o parte te întorcea în timp, la vremurile când hit-ul „Common People” era difuzat non-stop pe MTV, pe de altă parte te lăsa în admiraţie pentru ceea ce este un adevărat concert brit-indie-rock.
Trupa a început concertul în forţă, într-o manieră inedită: din lumini verzi de laser se vedeau proiectate în aer mesaje pentru public: „Vreţi ceva de băut?/ Faceţi gălăgie!/ Sunteţi frumoşi”, iar apoi pe fundalul scenei au apărut rând pe rând literele în neon P –U – L – P care aduceau aminte de siglele retro ale anilor ’90 şi de însăşi semnificaţia cuvântului. Muzica a început din spatele unei cortine de plasă prin care îi puteai distinge pe membrii formaţiei, ca printr-o pâclă neagră, misterioşi, incitanţi. Cortina a căzut şi a început dezlănţuirea electrică a lui Jarvis Cocker pe piesa „Do you Remember the First Time?”.
Pe tot parcursul concertului Jarvis a creat o conexiune frumoasă cu publicul, a vorbit în română, spre admiraţia şi amuzamentul fanilor şi a început fiecare piesă cu o mini-introducere presărată de umor. Şi ce bine a fost, pentru că în mod sigur publicul de sex feminin nu se mai sătura de acel accent britanic răguşit al solistului. Bineînţeles, cele mai apreciate piese au fost hit-urile „Disco 2000”, „Common People”, „Babies” şi „This is Hardcore” pe care cei prezenţi s-au dezlănţuit, au sărit, şi-au fluturat pletele şi au cântat.
http://www.youtube.com/watch?v=E1gL9srP2rs
Jarvis a vrut să anunţe cea mai cunoscută piesă a lor în limba noastră, dar nu a apucat să spună decât „oameni” şi publicul a luat-o razna. Cu „Oameni obişnuiţi”, cântat alături de Raluca, o tânără violonistă din ţara noastră, concertul Pulp şi-a atins apogeul. Pentru bis (oare se aşteptau la aşa ceva?) trupa a ales să cânte o piesă pe care nu au mai exersat-o în concerte de 25 de ani: „Dogs are Everywhere” şi asta pentru că au citit despre România şi problemele ei cu câinii. Deşi s-au scuzat pentru alegere, spunând ca piesa cu care ar trebui să râmânem în cap este „Common People”, publicul s-a bucurat şi de această reprezentaţie cu la fel de multă energie.
Ca şi zilele precedente, scena Jagermeister a fost locul de întâlnire pentru iubitorii de rock. Regardless of me şi Monarchy au fost primele trupe ce au urcat pe 8 iulie pe scena dedicată rockului. Au urmat show-ul nebunesc al celor de la Pipes & Pints, unul dintre soliştii trupei făcând chiar crowd surffing, deşi numărul celor prezenţi nu era extrem de mare şi recitalul celor de la Taina.
Au urcat apoi pe scenă cei de la Tristania, extrem de bine primiţi de public care nu s-a bucurat doar de muzica bună ci şi de prezenţa scenică a carismaticei Mariangela Demurtas. Cel mai aşteptat show al serii de scena dedicată iubitorilor muzicii rock a fost concertul Meshuggah. Trupa a ţinut publicul în priză pe tot parcursul recitalului, fanii făcând crowd surffing şi pogo fără să ţină cont de nimic şi bucurându-se de muzica metaliştilor din Suedia.
„Speranţele” autohtone nu au stat locului nici în ultima zi de festival, Aeon Blank, Changing Skins, Loungerie II şi Flou Rege au demonstrat ca eroii românii vor avea un cuvânt important de spus pe scena muzicală.
Fanii muzicii electronice nu au fost uitaţi nici în ultima zi de B’ESTFEST 2012. Încăpătorul cort de la Freedom Dance Arena le-a fost gazdă după ora 22:00 şi le-a oferit show-uri pline de energie, culoare şi efecte vizuale. DJ Nykkotin şi Alex Mish au dat startul nebuniei, continuată mai apoi de CA:RO câştigătorul concursului desfăşurat de Drum&Bass Arena şi Mixcloud.com.
Apogeul serii pentru această scenă a fost atins la show-urile headliner-ilor, Modestep şi Andy C când arena a fost plină de petrecăreţi, iar în jurul său distracţia era la cote maxime şi pentru cei care nu trecuseră de majorat şi pentru cei care au preferat să danseze în aer liber. Cele trei zile de petreceri de la Tunari s-au încheiat pe 9 iulie la 6:00 pe ritmurile celor de la Selectro.
Aproximativ 61.000 de persoane au fost prezente la cea de-a şasea ediţie a festivalului organizat de Emagic şi pentru mai bine de 60 de ore aceştia s-au bucurat din plin de concertele artiştilor preferaţi şi de experienţa B’ESTFEST Summer Camp 2012.
Opinia cititorilor noştri este importantă pentru noi, iConcert.ro încurajând publicarea comentariilor voastre. Pe site urmează să îşi găsească locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate într-un limbaj civilizat, fără atacuri la persoane / instituţii. Ne rezervăm dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum şi de a restricţiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.