Home » Recenzii » RECENZIE: Bogdan Ota – Maestrul pianului, două concerte revelatoare la Bucureşti (POZE)
Bogdan Ota, talentatul câştigător al „Norway got talent” 2011 a susţinut două concerte de excepţie la Cinema Patria din Bucureşti în serile de 14 şi 15 iunie 2013. Ambele concerte din Capitală au făcut parte din turneul de promovare al primului său album, „Day of Wrath”.
Publicul a fost întâmpinat de Nordic Sonata Orchestra, corul La Musica şi bineînţeles de Bogdan Ota. Puţin după orele 20:00, s-au stins luminile şi pe ecranul cinematografului Patria au început să se deruleze diverse mesaje despre decăderea naturii umane, mesaje care făceau apel la conştiinţa colectivă şi la o conştientizare a stadiului unde se află în prezent omul din punct de vedere psihologic, medical, emoţional, etic.
Vezi mai multe fotografii de la concert în galeria foto!
Show-ul a fost apoi deschis de trilogia „Black Friday”, „Mourning”, „Day of Wrath”, pe fundal proiectându-se în continuare secvenţe cu trimiteri specifice: momente din al doilea razboi mondial, imagini cu Hitler, răstignirea lui Iisus, războaie religioase. Nota gravă a momentului muzical a fost data de corul din spatele orchestrei care aducea aminte de corurile gregoriene. La finalul primei piese, publicul a aplaudat zgomotos, auzindu-se în repetate rânduri „Bravo!”.
Vizibil emoţionat, Bogdan Ota a păşit în faţa scenei mulţumind timid pentru apreciere. Artistul a subliniat că doreşte ca la finalul spectacolului cei prezenţi să plece cu o idee nouă despre sine şi speră că muzica lui să producă o schimbare la nivel de conştiinţă. Ota a explicat apoi că a ales denumirea de „Vinerea Neagră” pentru că din punctul său de vedere este o zi cu o mare încărcătura religioasă şi istorică amintind ulterior că este ziua în care Mântuitorul a fost răstignit sau că într-o zi de vineri în anul 1307 cavalerii templieri au fost ucişi; tot într-o zi de vineri a fost bombardată Bosnia şi Herţegovina.
Artistul şi-a continuat spectacolul cu piesa „Story of my life”, care a început într-un ton liniştitor, fanii putând urmări pe ecran proiecţii cu viaţa omului, de la naştere la maturitate. Treptat ritmul s-a accentuat şi pulsul a crescut, iar accentelor grave au fost date de tobe şi de apariţia chitarelor electrice, creându-se astfel o atmosferă de furtună.
După tumultul declanşat, publicului i-a fost prezentată lucrarea „Glimpse of Happiness”, pe care muzicianul a compus-o gândindu-se la propriile poveşti de dragoste, îndemnând şi publicul să se bucure de un moment de nostalgie alături de el. Piesa a fost interpretată de Bogdan cu mult sentiment, sensibilizându-i pe cei prezenţi care i-au oferit din nou un ropot de aplauze la final.
Vezi mai multe fotografii de la concert în galeria foto!
Compozitorul din Botoşani a prezentat un scurt istoric al fiecarei piese corelând titlul cu experienţe personale, credinţe şi gânduri proprii. Din recitalul său au făcut parte şi titlul „Harald’s dream” inspirată din poezia lui Mihaie Eminescu, „Strigoii”, urmat de „Fantasy for Piano and Orchestra” – această piesă a transpus publicul într-o lume de basm, cu licurici, prinţese şi magie, ajutate de imaginile de poveste proiectate.
După prima parte a show-ului, Bogdan Ota a invitat-o în scenă pe soprana de origine basarabeană, Maria Simion, pentru interpretarea piesei „Wedding in the sky”, o versiune proprie a celebrei poveşti a lui Romeo şi Julieta. Lucian Anghel a fost al doilea invitat special al serii care cântat cu mult patos doar acompaniat de pianul lui Ota melodia „If I die” .
Vezi mai multe fotografii de la concert în galeria foto!
Următoarea piesă din setlist a fost „A dream within a dream”, care deşi a fost inspirată de scrierile macabre ale lui Edgar Allan Poe, a avut un sound cu adevărat înălţător datorită corului care a adus o notă liniştitoare, iar proiecţiile suprarealiste aminteau de picturile lui Salvador Dali prin „ceasul moale”, aceasta imagine fiind foarte sugestivă deoarece momentul muzical s-a încheiat printr-un ticăit de ceas.
Ultimele două lucrări interpretate au fost „Solitude”, care figurează şi pe coloana sonoră a dramei psihologice „Sirener” şi „Sahara”, compoziţie cu trimiteri la cultura arabă, cultură pe care artistul o admiră.
Bogdan Ota a mulţumit călduros publicului prezent la concert însa nu a fost lăsat sa părasească definitiv scena până nu a cântat două bis-uri. Artistul a adresat un ultim îndemn: „Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi”, fiind convins că iubirea e legea supremă care guvernează lumea.
Intitulate „Revelaţia”, spectacolele oferite de Bogdan Ota au fost speciale, s-au vrut a fi show -uri de sunet, lumini şi efecte speciale, însă au surprins mai mult de atat – au fost o introspecţie, o confruntare cu marile probleme ale omenirii, precum şi o întâlnire cu un talent deosebit, Bogdan Ota, un adevărat maestru al pianului.
Opinia cititorilor noştri este importantă pentru noi, iConcert.ro încurajând publicarea comentariilor voastre. Pe site urmează să îşi găsească locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate într-un limbaj civilizat, fără atacuri la persoane / instituţii. Ne rezervăm dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum şi de a restricţiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.