Circul Naţional din China a adus, în seara de 10 martie 2016, pe scena Sălii Palatului din Bucureşti, show-ul „Chinatown„: un spectacol deosebit de echilibristică şi acrobaţie, presărat cu momente umoristice. Spectacolul a făcut parte din turneul pe care membrii Circului Naţional Chinezesc îl susţin la nivel internaţional.

„Chinatown” se doreşte a fi o poveste ce descrie împletirea Orientului cu Occidenul, a tradiţiilor vechi cu elemente noi. Spectacolul a început cu câteva paragrafe scurte, citite de o voce ascunsă în culise. În câteva minute, scena s-a umplut de personajele pestriţe ce urmau să ţină publicul în suspans, timp de minute bune. A urmat un scurt număr coregrafic, cu câteva numere de echilibristică – destul cât să atragă atenţia şi uimirea copiilor din sală.

Circul Naţional din China la Sala Palatului din Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Circul Naţional din China la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto de la eveniment!

O poveste despre vechi şi nou

Povestea a început cu doi călători, îmbrăcaţi simplu, la costum şi având în grija lor o valiză destul de mare. Tocmai această valiză misterioasă a fost pretextul prin care cei doi au stabilit contactul cu publicul junior din sală. La un moment dat, când valiza se dorea a fi prea grea pentru cei doi, un ajutor a fost adus din public – o puştoaică simpatică, ce a intrat imediat în jocul personajelor, chiar dacă nu le înţelegea limba. Umorul şi limbajul clasic al semnelor au facilitat cu succes comunicarea.

Aceşti doi călători au fost cumva personajele principale ale poveştii din spectacol, chiar dacă nu au fost mereu prezenţi pe scenă. Călătoria lor s-a desfăşurat printre numere impresionante de acrobaţie, suspans, echilibristică şi contorsionism. Personajele întâlnite de cei doi fac parte dintr-un cartier universal, nu trebuie să fie neapărat vestitul Chinatown (un fel de dovadă a comunităţilor de chinezi stabilite în atâtea şi atâtea oraşe din lume). Poliţişti, femei senzuale, găşti rebele de fete şi băieţi, bătrâni, înţelepţi sau nebuni sau puştoaice alintate – sunt doar câteva exemple de tipare întâlnite în orice cartiere.

Membrii Circului Naţional din China au jonglat cu tot felul de obiecte, de la butoaie, vase ceramice şi mese, până la pălării din paie, farfurii şi mingiuţe săltăreţe de cauciuc. Momentele de jonglerie au fost, poate, printre acele momente în care îţi doreşti ca cel de pe scenă să fie stăpân pe numărul său, altfel, riscul ca cineva să fie grav rănit pare destul de realist.

Suspans şi râsete de copii

Momentele de acrobaţie au ţinut publicul în suspans. De la numere de acrobaţie pe panglici suspendate până la numere de contorsionim impresionant, desfăşurate pe două simple bare metalice. Un alt element aparte din spectacol a constat în coregrafiile sincron, combinate cu elemente de jonglerie şi acrobaţie.

Au existat şi mici momente de scăpare, când numerele nu au ieşit ca la carte şi nici nu s-a putut ascunde acest fapt. Dar spectacolul a mers cu povestea mai departe, suspansul creat de personaje a substituit cu succes micile stângăcii din numerele prezentate. Umorul creat de mişcările şi grimasele personajelor au completat natural tot acest spectacol. La final, toate personajele au apărut costumate aidoma unor războinici, pentru un ultim moment de coregrafie în sincron şi echilibristică. Orientul şi Occidentul se contopiseră într-un ritm simplu, captivant. La final, cele mai multe aplauze şi râsete au venit din partea copiilor prezenţi în sală, cuceriţi de talentele asiaticilor.

Show-ul „Chinatown” de la Sala Palatului din Bucureşti a fost organizat de GermanQuality Entertainment.