Home » Recenzii » RECENZIE: Control Day Out 3: Chill urban, muzică bună şi puţină gălagie (POZE)
Cea de-a treia ediţie a evenimentului Control Day Out, care a avut loc vineri, 27 iunie 2014, a încercat să aducă în monotonia Bucureştiului atmosfera plăcută şi caldă a verii, pe care o aşteptam cu toţii de ceva timp. Până la sfârşit însă, evenimentul a reuşit să stârnească reacţii din cele mai diverse publicului şi să ne aducă de la chill total, la haos muzical în doar câteva ore.
Spaţiul Verde Stop de pe Barbu Văcărescu s-a transformat pentru câteva ore dintr-un vechi stadion într-un loc de recreere, unde fiecare se putea relaxa aşa cum îi place: întins pe gazon sau dansând în faţa scenei. În plus, sonorizarea foarte bună, spaţiile de „joacă” (ping pong şi volei) şi mâncarea parcă de abia luată de pe grătar, ne-au făcut să uităm de vacarmul oraşului şi să ne reîncărcăm cu energie.
Primii pe scenă au fost Fine, it’s Pink, o trupă românească „proaspătă”, lansată în 2012, care a deschis show-ul cu sound-uri indie şi electro. După ei au urmat When Saints Go Machine, o trupă daneză de electro-pop prezentă pe piaţa muzicii din 2007, însă pe care publicul român nu părea să o cunoască prea bine. Cu toate acestea, de la prima piesă – „Parix” – ne-a venit cheful de dans, atât datorită ritmului, cât şi solistului plin de energie. Când deja începuse să se strângă lume în faţa scenei, When Saints Go Machine şi-au terminat show-ul.
După cele două concerte pe care le-a avut până acum în România, se poate spune că Chinawoman şi-a format un grup de fani care a aşteptat-o şi de data aceasta cu interes. O prezenţă sobră, ca de obicei, artista canadiană s-a remarcat prin vocea puternică şi mai puţin prin prezenţa scenică. Alături de trupa sa a cântat piese sentimentale, presărate cu ironia sa caracteristică.
Majoritatea cântecelor au fost de pe primul său album, „Party Girl”: Aviva”, „Lovers are strangers”, „Friday night”, dar a cântat şi piese de pe albumul său din 2014, „Let’s Part in Style”: „Vacation from love”, „What was said”. Setlist-ul său ne-a indus o stare de visare şi toropeală, sporită şi de faptul că artista nu a interacţionat aproape deloc cu publicul. De abia către final, a cântat „Russian ballerina”, una dintre cele mai ritmate piese ale sale, iar înainte să plece ne-a mulţumit, spunând „It’s so nice to be in Bucharest again”.
Când a venit rândul Alexandrinei, deja se întunecase, iar ambientul era perfect pentru sound-ul şi proiecţiile psihedelice ale artistei. Însoţită de trupa sa, din care deja fac parte şi fetele de la Muse Quartet, Alexandrina a apărut într-un costum în stil japonez şi s-a aşezat în linişte la pian.
Au urmat cinci piese de pe cel mai recent album al său, „Flori de spin”: „Tu cu soarele”, „Flori de spin”, „Pijamale reci”, „Avionul de aur” şi „Turturelele muturelele”, care ne-au adus într-o stare puţin prea solemnă pentru specificul evenimentului. Totuşi acesta este stilul inconfundabil al Alexandrinei, pe care nu l-a adaptat în ciuda vocilor care îl aclamau deja pe Tricky, nemulţumite de decalarea programului stabilit iniţial. Alexandrina a mai cântat două piese vechi „Noi doi” şi „La Russe”, după care şi-a salutat discret publicul la plecare. Ne-ar fi plăcut să cânte mai mult… poate data viitoare.
Invitatul principal al evenimentului, Tricky, şi-a făcut apariţia pe o muzică haotică, la volum maxim, care a anulat în câteva clipe atmosfera calmă creată de artiştii dinaintea sa. Din primele mişcări s-a putut observa că Adrian Nicholas Matthews Thaws a.k.a. Tricky, nu a urcat pe scenă sobru, ci ameţit şi euforic.
În schimb, partenera sa de scenă, Francesca Belmonte, ne-a încântat cu vocea ei senzuală şi cu mişcări de dans când lente, când ritmate. Piese ca „By myself”, „Parenthesis”, „Karmacoma” şi „Puppy toy” ne-au demonstrat că sound-urile de trip-hop, hip-hop şi rock pot avea un numitor comun.
Deşi de abia a fredonat câteva cuvinte, Tricky a reuşit să „mişte” tot publicul într-un fel sau altul. Oamenii care fie dansau, fie cântau şi ţipau, au fost mai mult decât încântaţi când artistul i-a invitat să urce pe scenă. Însă chiar dacă în aparenţă a fost o iniţiativă interesantă şi bine intenţionată, solicitarea lui Tricky a creat agitaţie în mulţime şi le-a dat bătaie de cap celor responsabili cu securitatea, pe care artistul a încercat să-i tempereze în felul său: „Hey, security, ease yourself!”.
Evenimentul s-a terminat după ora 23:00, dar Tricky probabil ar mai fi rămas pe scenă o vreme dacă nu i s-ar fi tăiat microfonul. Se pare că depăşirea programului aprobat de autorităţi a creat nişte tensiuni între organizatori şi reprezentanţii Jandarmeriei, însă relatările diferă de la o sursă la alta.
Noi am apreciat iniţiativa celor de la Club Control care îşi propune să marcheze închiderea sezonului de concerte din club printr-un eveniment în aer liber. Cu atât mai mult cu cât artiştii invitaţi sunt muzicieni apreciaţi la scară largă, pe care ne face mereu plăcere să-i auzim şi reauzim. Chiar dacă lucrurile nu s-au desfăşurat perfect, sperăm ca ediţia de anul acesta să contribuie la organizarea unei ediţii şi mai reuşite, anul viitor.
Opinia cititorilor noştri este importantă pentru noi, iConcert.ro încurajând publicarea comentariilor voastre. Pe site urmează să îşi găsească locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate într-un limbaj civilizat, fără atacuri la persoane / instituţii. Ne rezervăm dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum şi de a restricţiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.