Home » Recenzii » RECENZIE: Hiromi – o lecţie despre inovaţie în jazz la Sala Radio din Bucureşti (POZE)
Un nou eveniment din deja celebra platformă Jazz Night Out a avut loc în seara de marţi, 25 martie 2014, la Sala Radio din Bucureşti, când Hiromi, pianista de origine japoneză, ne-a făcut cunoştinţă cu o abordare nouă a jazzului.
Puţin după orele 20:00 a păşit timid pe scenă silueta finuţă a artistei care, încălţată în teneşi sclipicioşi, purtând colanţi şi o cămaşă prea largă pentru trupul firav, parea să semene mai degraba cu o puştoaică de liceu decât cu o artistă de renume mondial în vârstă de 35 de ani. După ce a salutat bucuroasă publicul, Hiromi s-a aşezat la pian de unde a declanşat apoi un val intens de sunete.
Prima melodie ne-a introdus în ceea ce am putea numi un jazz atipic, suprinzător şi plin de nerv, moment după care au urmat note melancolice, liniştite. Nonconformismul care ne-a întâmpinat iniţial s-a transformat într-un moment romantic.
Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!
Starea de calm a fost însă repede spartă de acorduri agitate, ritmuri ameţitoare redate printr-o rapiditate uluitoare a pianistei cand venea vorba de lovirea clapelor. Hiromi a obţinut instant aplauzele unui public vizibil impresionat de prestaţia sa. Pianista făcut o plecăciune adâncă, tipic culturii japoneze, după care ne-a mulţumit timid în limba română. Ne-a citit apoi de pe o foaie, din nou în limba română, că se bucură foarte mult că se află din nou în Bucureşti.
Uşoare influenţe ale jazzului classic s-au regăsit în piesa „Place to be”, o melodie care de altfel a transmis multă emoţie şi totodată linişte îndemnându-ne la visare, detaşare şi poate o contemplare a propriei stări de spirit şi a propriei vieţi.
Simpatica Hiromi a fost cuceritoare când a continuat să citească de pe o foaie în limba română ceea ce urma să interpreteze, în felul acesta şi-a demonstrat respectul faţă de fanii din sală şi cu siguranţă şi-a câştigat simpatia publicului.
Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!
Următoarea melodie, „Old Castle, by the river, in the middle of the forest”, ne-a spus povestea unei picturi fără nume care a impresionat-o pe artistă, tablou ce descria un castel vechi pe malul unui râu în mijlocul pădurii. Concertul a continuat în acelaşi stil cu pasaje complexe ce nu aveau nevoie de niciun acompaniament, nu am simţit lipsa niciunui alt instrument, însă cu ţotii am sesizat uşoarele gemete ale lui Hiromi care dădeau uneori o notă uşor amuzantă momentului.
Alt aspect pe care l-am remarcat a fost acustica foarte bună, notele pianului răsunând clar şi armonios până în cel mai îndepărtat colţ al Sălii Radio.
Spre finalul show-ului talentata artistă ne-a spus că a scris un cântec pentru Las Vegas în trei părţi „Show city show girl”, „Daytime in Las Vegas”, „The Gambler”. După această triadă, Hiromi ne-a mulţumit cu deja clasica plecăciune adâncă, după care s-a retras. Energia declanşată de aplauzele publicului au adus-o pentru două bisuri, unul dintre ele fiind o interpretare absolut inedită a celebrei „Under the Bridge” semnată Red Hot Chilli Peppers.
Concertul sold-out al lui Hiromi a însemnat pe lângă talent şi muncă, multă originalitate, prospeţime, inovaţie. Pianista japoneză ne-a arătat ce înseamnă respectul pentru public dar şi rigoarea şi dedicarea cu care alege să îşi urmeze vocaţia.
Opinia cititorilor noştri este importantă pentru noi, iConcert.ro încurajând publicarea comentariilor voastre. Pe site urmează să îşi găsească locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate într-un limbaj civilizat, fără atacuri la persoane / instituţii. Ne rezervăm dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum şi de a restricţiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.