Încă o zi caniculară de vară s-a încheiat cum nu se putea mai bine, cu un concert menit să răcorească sufletele fanilor Depeche Mode. La mai bine de zece ani de la primul concert pe Arena Națională și la șase ani de la ultimul lor concert în România, susținut pe BT Cluj Arena, trupa britanică a revenit în țara noastră miercuri, 26 iulie 2023, cu un nou concert pe Arena Națională.

Concertul care face parte din turneul „Memento Mori” și care promovează ultimul material discografic al trupei, a fost sold-out, astfel că 45 000 de fani s-au putut bucura până la extaz de prezența și de muzica atemporală a celor de la Depeche Mode.

Reverie pe acorduri ambientale cu Hælos

Deschiderea show-ului Depeche Mode a revenit celor de la Hælos, o altă trupă britanică care nu este la primul concert în România. După prezența la festivalul Summer Well în 2016, trupa s-a bucurat că se află din nou în România, de data aceasta pe o scenă mai mare și în fața unui public care creștea văzând cu ochii, pe măsură ce fanii Depeche Mode se adunau pe Arena Națională.

HÆLOS a concertat în deschiderea Depeche Mode la București – Foto: Cristina Ionescu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto din concert!

Hælos a urcat pe scenă începând cu 19:45, iar muzica trupei a fost preludiul potrivit pentru concertul care avea să urmeze, acordurile pieselor sunt domoale, dar în același timp sofisticate și crează atmosfera perfectă pentru începutul unei seri toride de vară. Cu două albume la activ și piese care au influențe trip hop și shoegaze, Hælos îndeamnă la visare și muzica lor se simte ca o adiere plăcută de vânt.

Atmosferă transcedentală cu Depeche Mode

Momentul mult așteptat al serii a venit la 20:50 când Depeche Mode a urcat pe scenă în aplauzele și strigătele extaziate care începuseră cu câteva minute înainte ca trupa să apară în fața fanilor. Deși afară era încă foarte cald, Dave Gahan și colegii săi au împrospătat publicul încă de la primele note. Startul concertului a fost dat de piesa „My Cosmos Is Mine”, inclusă pe albumul „Memento Mori”, o fascinantă creație techno cu accente sumbre, care parcă te poartă într-o călătorie între lumi. A urmat apoi o altă piesă de pe noul album, și anume „Wagging Tongue”, care răscolește nostalgia începuturilor trupei și al stilului care a consacrat-o.

Martin Gore în concert la Arena Națională – Foto: Cristina Ionescu / iConcert.ro

Depeche Mode a făcut o acoladă în timp cu „Walking in My Shoes”, moment în care și scena a fost inundată de o mare de culori aprinse, în contrast cu tonurile închise cu care au deschis show-ul. După cum era de așteptat, piesa a făcut deliciul publicului care deja începuse să fredoneze versurile binecunoscutei piese. Călătoria înapoi în timp a continuat pe acordurile subtile si senzuale ale piesei „It’s No Good’’ și mai apoi cu „Sister of Night’’, care a sunat ca un soi de incantație muzicală condusă de vocea lui Dave Gahan.

„In Your Room” a menținut atmosfera sobră, dar împreună cu izbucnirile instrumentale de la refren, a dat fiori publicului, creând o experiență aproape religioasă și hipnotică pe alocuri. Reacția fanilor a fost desăvârșită și începea deja să se întrevadă succesul unui alt concert marca Depeche Mode.

Splendoare în ploaie

Show-ul a continuat cu „Everything Counts” care a stimulat apetitul pentru dans în rândul publicului, pentru ca în câteva minute o ploaie torențială să se dezlănțuie peste miile de oameni venite la concert. O ploaie mult așteptată în capitală, care nu a făcut decât să sporească entuziasmul fanilor și intensitatea emoțiilor și a aplauzelor. „Precious”, „Speak to Me” și „Home’’ au căpătat o încărcătură emoțională greu de pus în cuvinte în timp ce ploaia se revărsa necontenit peste mulțimea hipnotizată de vocea și de carisma lui Dave Gahan. Acompaniați de tunete și fulgere, cei de la Depeche Mode au devenit zeii publicului timp de două ore și un sfert cât a durat concertul.

Dave Gahan în concert la Arena Națională – Foto: Cristina Ionescu / iConcert.ro

Nu a lipsit nici omagiul înduioșător adus lui Andy Fletcher, prin interpretarea piesei „World in My Eyes”, în timpul căreia imagini alb-negru cu regretatul artist au fost proiectate pe ecranele scenei. „Enjoy the Silence” a dat naștere unui nou moment muzical pătrunzător, mulțumită și celor 45000 de oameni care au aprins luminile telefoanelor pe tot parcursul piesei și care au creat o atmosferă feerică pe Arena Națională.

Depeche Mode le-a oferit fanilor un bis consistent, care a inclus patru piese arhicunoscute ale trupei și care au fost fredonate de la început la sfârșit. Fără nicio surpriză, cele mai savurate au fost „Just Can’t Get Enough” și „Personal Jesus”, în timpul cărora Dave Gahan a lăsat mulțimea să cânte singură părți întregi din piese, iar la final trupa a făcut câteva plecăciuni adânci în fața fanilor care i-au aplaudat minute în șir.

Depeche Mode – o trupă pentru posteritate

Se poate spune fără echivoc că Depeche Mode a fost la înălțime încă o dată, iar prestația pe scenă a fost la superlativ. Este cu siguranță una din trupele peste care par să nu treacă anii din punct de vedere muzical, iar faptul că trupa încă susține o mulțime de concerte cu casa închisă și lansează albume de mare succes, denotă că e încă relevantă pentru o mare categorie de oameni.

Depeche Mode în concert la Arena Națională – Foto: Cristina Ionescu / iConcert.ro

Concertul de pe Arena Națională a fost unul în care am avut din plin muzică pentru suflet și ploaie pentru trup și pe care fanii îl vor purta în amintire mult timp. O experiență completă în care moștenirea muzicală a trupei s-a contopit perfect cu energia publicului și cu forțele naturii. Iar pentru a completa tabloul, Dave Gahan a fost maiestuos, mișcările grațioase de balerin și valsurile solo pe scenă au trezit îndelungi ropote de aplauze. Asemenea unui păpușar iscusit, Dave își arcuiește mâinile și vrăjește audiența cu șarmul său, transformând fiecare concert într-un reper artistic.

Setlist concert Depeche Mode la Arena Națională

1. My Cosmos Is Mine
2. Wagging Tongue